أهديت عيني لزوجي - ملتقى الشفاء الإسلامي

 

اخر عشرة مواضيع :         حدث في مثل هذا اليوم ميلادي ... (اخر مشاركة : أبــو أحمد - عددالردود : 5331 - عددالزوار : 2730867 )           »          إشــــــــــــراقة وإضــــــــــــاءة (متجدد باذن الله ) (اخر مشاركة : أبــو أحمد - عددالردود : 4935 - عددالزوار : 2079879 )           »          كيف تهيئين أسرتك للطاعة فى شهر رمضان؟----- تابعونا (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 17 - عددالزوار : 21 )           »          أدوات رقمية مجانية لحماية الخصوصية وتشفير الاتصالات ومنع التتبع.. تعرف عليها (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 42 )           »          كيف يسهل الذكاء الاصطناعي الجرائم الإلكترونية.. تفاصيل (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 42 )           »          من فيسبوك إلى إنستجرام.. ميتا تدمج الذكاء الاصطناعى فى كل المنصات (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 31 )           »          جوجل تعزز أمان أندرويد بنظام تحقق جديد لمكافحة التطبيقات المشبوهة (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 39 )           »          ميتا تلاحق المراهقين المزيفين.. أداة ذكاء اصطناعى جديدة لكشف الأعمار (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 40 )           »          تسريبات تكشف خطة OpenAI لهاتف ذكاء اصطناعي ثورى.. منافس جديد لآبل (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 41 )           »          3 تحسينات قادمة لأيفون مع تحديث iOS 26.5 (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 32 )           »         

العودة   ملتقى الشفاء الإسلامي > قسم الصور والغرائب والقصص > ملتقى القصة والعبرة
التسجيل التعليمـــات التقويم

ملتقى القصة والعبرة قصص واقعية هادفة ومؤثرة

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 18-03-2013, 10:47 PM
الصورة الرمزية قرآنى جنتى
قرآنى جنتى قرآنى جنتى غير متصل
عضو مبدع
 
تاريخ التسجيل: Jul 2009
مكان الإقامة: مصر
الجنس :
المشاركات: 1,149
الدولة : Egypt
افتراضي أهديت عيني لزوجي

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته :

انا سيده شابه تزوجت من رجل نادرا ما تجد رجل مثله فى هذه الايام . فهو نعم الزوج الصالح ونعم الحبيب . قد كنا نعانى من عدم الانجاب لعده سنوات وضاقت بنا الدنيا وانفقنا كل ما نملك لكن بلا جدوى
وفى يوم اشتكي زوجى من تعب فى عينه اليمنى ورحنا للدكتور وقالنا انه عنده مشكله في عينه وإذا لم نجد لها حل سوف يفقد بصره خلال شهور . والمفروض انه يتزرع ليه قرنيه العين ان المستشفى حتشوف بعد ما تعمله تحاليل حتشوفله قرنيه من أحد الاموات تتناسب مع عينه ومع فصيله دمه . انتظرنا كثيرا فلم نجد حل وأبتدى نظره يضعف جدا وبقيت ببكي عليه فى الخفاء علشان مجرحش شعوره . لحد ما يوم رحت للدكتور وطلبت منه انه يعملى تحاليل علشان يشوف حينفع اتبرعله انا ولا لا
اندهش الدكتور للطلب ده . وقالى يا مدام انتى كده حتفقدى بصرك اذا تبرعتى بقرنيتك قلتله مش مهم انا المهم هو مشوفهوش بيبكي لحظه ولا حزين . وبالفعل طلعت النتيجه وتوافقت عندى كل شئ معه سبحان الله .بس قلت للدكتور وتوسلت اليه انه بلاش يعرف زوجى بده وفعلا حصل وقال الدكتور لزوجي انهم لقوا قرنيه احد الموتى وحيتم زرعها ليه ودخل زوجي غرفه العمليات وهو لايدري ان انا اللى حتبرعله بيها وبالفعل تمت العمليه بنجاح والحمد لله وطبعا مش حقولكم هو عمل ايه لما عرف ان انا اللى اتبرعتله بيها علشان دى كانت لحظه متتوصفش وانا حتى الأن لا اري غير بعين واحده والحمد لله وعايشه سعيده جدا .

واقولكم كمان على الخبر الاحسن انى والحمد لله بعدها بشهرين اصبحت حامل فى 3 توأم بعد رحله العلاج الرهيبه اللى حصلت وبعد ما كنا فقدنا الامل نهائي ربنا حب يكافانى بعملى وما اجملها من مكافأه

والحمد لله انجبت أولادى الثلاثه فى اتم صحه واحسن حال وما ادري ماذا اقول غير الحمد لله كما ينبغي لجلال وجهه وعظيم سلطانه . وانا الان عايشه فى سعاده تامه وموضوع عيني مش مأثر عليا والله ابدا وكأن ربنا وضع لي فى عيني الباقيه نور زياده والله

والله العظيم يا جماعه هذه مش قصه فيلم لا هذه قصتى انا وزوجى ولما سمعت عن منتداكم قلت لازم اقولكم عليها علشان الكل يعرف انك عمرك ما حتعمل حاجه لوجه الله وحتضيع ابدا . وان رحمه ربنا فوووووووق اى حدود
♥♥♥
م/ن
♥♥♥

ادمعت عيني
الله المستعان
*(أم فارس)*
رد مع اقتباس
  #2  
قديم 27-03-2013, 10:39 AM
mo_nakeeb mo_nakeeb غير متصل
عضو جديد
 
تاريخ التسجيل: Dec 2010
مكان الإقامة: اليمن
الجنس :
المشاركات: 20
افتراضي رد: أهديت عيني لزوجي

اسال الله ان يجعلكم في سعاده وحب دايم ويصرف عنكم عيون الحساد
رد مع اقتباس
إضافة رد


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

🤍 قناة "وَشِفَاءٌ لِّمَا فِي الصُّدُورِ" 🤍


الاحد 20 من مارس 2011 , الساعة الان 01:21:21 صباحاً.

Powered by vBulletin V3.8.5. Copyright © 2005 - 2026, By Ali Madkour

[حجم الصفحة الأصلي: 52.65 كيلو بايت... الحجم بعد الضغط 50.54 كيلو بايت... تم توفير 2.12 كيلو بايت...بمعدل (4.02%)]