من يستطيع إحضار مرهم اللوريد لأي مكان - ملتقى الشفاء الإسلامي

 

اخر عشرة مواضيع :         تحديث جديد لتطبيق Bluesky يدعم صورًا بجودة أفضل (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 13 )           »          كيفية إنشاء كلمات مرور آمنة فى 6 خطوات بسيطة (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 12 )           »          ميزة AI Enhance تصل إلى جميع مستخدمى Google Photos حول العالم (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 12 )           »          تطبيق XChat متاح الآن على هواتف آيفون.. كيف تستفيد منه (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 12 )           »          كيف استفادت انستجرام من سناب شات وتفاصيل تطبيقها الجديد Instants للصور المختفية (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 11 )           »          يوتيوب تى فى يطرح ترقية كبيرة لميزة "العرض المتعدد" (Multiview) (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 12 )           »          بتقولك كلام فارغ.. أى من برامج الدردشة تُصاب بالهلوسة أكثر من غيرها (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 12 )           »          ميتا تفتح نافذة جديدة للآباء: مراقبة محادثات أبنائهم مع الذكاء الاصطناعى (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 13 )           »          واتساب يطلق ميزة شحن رصيدك مباشرة من التطبيق.. ويتحول إلى محفظة شاملة (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 15 )           »          من أداة ذكاء اصطناعى إلى سلاح يهدد العالم.. لماذا تم حجب "ميثوس"؟ (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 17 )           »         

العودة   ملتقى الشفاء الإسلامي > القسم الطبي و آخر الإكتشافات العلمية و الطبية > علاج مرض الصدفية والامراض الجلدية
التسجيل التعليمـــات التقويم اجعل كافة الأقسام مقروءة

علاج مرض الصدفية والامراض الجلدية ملتقى يختص بعلاج الامراض الجلدية ومرض الصدفية المزمن وآخر ما توصل اليه العلم حول هذا لمرض

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 05-11-2007, 12:42 PM
الصورة الرمزية هنا القاهرة
هنا القاهرة هنا القاهرة غير متصل
عضو نشيط
 
تاريخ التسجيل: Nov 2007
مكان الإقامة: القاهرة
الجنس :
المشاركات: 130
الدولة : Egypt
افتراضي

إحضار غير إرسال صح يا ميدو ؟

إنت عايز واحد يكون راجع لك من مصر للإمارات
صعب الطلب يا عزيزي
لكن الإرسال ممكن نشوف طريقة باستخدام DHL أو أرامكس مثلاً وإن كانت تكاليف الشحن مرتفعة
الحاجة الثانية أنا هقول لك عليها
واضح إنك مستعجل أو على سفر

موضوع العلاج بهذا العقار شكله بيطول شويه والله أعلم يعني مش له مفعول السحر زي الكورتيزونات
أنا لسه يدوب استخدمته ليلة أمس بعد معاناة في اللف والدوران للحصول عليه

وبعدين هوه مزعج في استخدامه وهو قريب من الديرموتار (يعني فيه مادة القطران) وده مش مكتوب في النشرة الداخلية للعقار لكن يقدر أي واحد له تجربة مع أدوية المرض أن يعرف هذه المادة من رائحتها المزعجة وإحساسها المزعج أيضاً

من الآخر إنس يا ميدو حكاية 17/11/2007 دي لأنه مش هيلحق يوصلك إلا إذا كانت هناك معجزة وواحد ابن حلال يكون مسافر الإمارات وقرأ موضوعك وبرضه النتيجة التي تحلم بها ربما لا تتحقق في غضون أيام

المزيد من المعلومات حول العلاج موجوده في النشرة الداخلية له ولو سمحت لي الدكتورة أغاريد أحط النشرة في موضوع مستقل حتى تعم الفائدة

دعواتي لك بالشفاء أخ ميدو وللجميع
رد مع اقتباس
  #2  
قديم 05-11-2007, 06:35 PM
medo_alshater medo_alshater غير متصل
عضو مشارك
 
تاريخ التسجيل: Oct 2007
مكان الإقامة: Dubai
الجنس :
المشاركات: 33
Unhappy

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هنا القاهرة مشاهدة المشاركة
إحضار غير إرسال صح يا ميدو ؟


إنت عايز واحد يكون راجع لك من مصر للإمارات
صعب الطلب يا عزيزي
لكن الإرسال ممكن نشوف طريقة باستخدام DHL أو أرامكس مثلاً وإن كانت تكاليف الشحن مرتفعة
الحاجة الثانية أنا هقول لك عليها
واضح إنك مستعجل أو على سفر

دعواتي لك بالشفاء أخ ميدو وللجميع

معالي الباشا شاكر تشريفك للموضوع لكن لو كلفت خاطر معاليك و ركزت في الكلام حتلاقي إن أنا مقيم في الإمارات و نازل مصر يومين و بقول للي عاوز المرهم يبلغني عشان أجيبو معايا و الحمد لله النهاردة في أخت عراقية إتصلت بيا و حعمل حسابها معايا في الدوا
رد مع اقتباس
  #3  
قديم 06-11-2007, 10:03 PM
الصورة الرمزية هنا القاهرة
هنا القاهرة هنا القاهرة غير متصل
عضو نشيط
 
تاريخ التسجيل: Nov 2007
مكان الإقامة: القاهرة
الجنس :
المشاركات: 130
الدولة : Egypt
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo_alshater مشاهدة المشاركة
معالي الباشا شاكر تشريفك للموضوع لكن لو كلفت خاطر معاليك و ركزت في الكلام حتلاقي إن أنا مقيم في الإمارات و نازل مصر يومين و بقول للي عاوز المرهم يبلغني عشان أجيبو معايا و الحمد لله النهاردة في أخت عراقية إتصلت بيا و حعمل حسابها معايا في الدوا
والله انت عسل
ربنا يوفقك ويجعله في ميزان حسناتك
لكن خلي بالك
مش موجود في كل الصيدليات
ويدوب العبوة 20 جم
يعني يدوب مرتين تلاته للحالات البسيطة أما الحالات الصعبة والمنتشرة بكثافة هتحتاج كل يوم أنبوبة تقريباً واسأل عمنا الباشا فكري دياب
رد مع اقتباس
  #4  
قديم 06-11-2007, 10:31 PM
medo_alshater medo_alshater غير متصل
عضو مشارك
 
تاريخ التسجيل: Oct 2007
مكان الإقامة: Dubai
الجنس :
المشاركات: 33
075

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هنا القاهرة مشاهدة المشاركة
والله انت عسل


ربنا يوفقك ويجعله في ميزان حسناتك
لكن خلي بالك
مش موجود في كل الصيدليات
ويدوب العبوة 20 جم

يعني يدوب مرتين تلاته للحالات البسيطة أما الحالات الصعبة والمنتشرة بكثافة هتحتاج كل يوم أنبوبة تقريباً واسأل عمنا الباشا فكري دياب
يا باشا أكرمك الله دنيا و آخرة و الحمد لله مالناش نصيب كبير في الدنيا قلنا نشوف حاجة تنفعنا يوم العرض...المهم إنك أحبطتني بحكاية 20 جم دي و أحبطتني أكتر إنو مش موجود في كل الصيدليات

التعديل الأخير تم بواسطة نور ; 08-11-2007 الساعة 11:16 AM.
رد مع اقتباس
  #5  
قديم 07-11-2007, 05:19 PM
الصورة الرمزية فكرى دياب
فكرى دياب فكرى دياب غير متصل
مراقب قسم الصدفية والامراض الجلدية
 
تاريخ التسجيل: Dec 2006
مكان الإقامة: egypt
الجنس :
المشاركات: 4,407
الدولة : Egypt
59 59 هنا القااااااهرة

ياعم .. هنا أسيوط
لا تصيب الناس بالأحباط .. هما ناقصين يعنى ..
المرهم موجود فى أماكن كثيرة .. هو يعنى ماء الحياة .. دة حتة بلك من اللى بيرصفوا بية الشوارع .. لكن للضرورة أحكام ..
وعموما هو للصدفية المتوسطة
ويكفى المريض مايساوى حوالى خمسة عبوات ..
لأنة فى حالة حدوث هياج أو حكة شديدة سنقوم بعمل تخفيف للمرهم .. وهذا يكون قد أصبح ضعف الكمية ..
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هنا القاهرة مشاهدة المشاركة
والله انت عسل

ربنا يوفقك ويجعله في ميزان حسناتك
لكن خلي بالك
مش موجود في كل الصيدليات
ويدوب العبوة 20 جم

يعني يدوب مرتين تلاته للحالات البسيطة أما الحالات الصعبة والمنتشرة بكثافة هتحتاج كل يوم أنبوبة تقريباً واسأل عمنا الباشا فكري دياب
رد مع اقتباس
إضافة رد


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


 


الاحد 20 من مارس 2011 , الساعة الان 01:21:21 صباحاً.

Powered by vBulletin V3.8.5. Copyright © 2005 - 2013, By Ali Madkour

[حجم الصفحة الأصلي: 68.02 كيلو بايت... الحجم بعد الضغط 64.40 كيلو بايت... تم توفير 3.62 كيلو بايت...بمعدل (5.32%)]