باندم يا أمي - ملتقى الشفاء الإسلامي

 

اخر عشرة مواضيع :         سلسلة المكر في القرآن (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 14 )           »          من أحسن ما قرأت: نور السموات والأرض (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 15 )           »          حدث في مثل هذا اليوم ميلادي ... (اخر مشاركة : أبــو أحمد - عددالردود : 5332 - عددالزوار : 2732157 )           »          إشــــــــــــراقة وإضــــــــــــاءة (متجدد باذن الله ) (اخر مشاركة : أبــو أحمد - عددالردود : 4936 - عددالزوار : 2081376 )           »          كيف تحمي طفلك من إدمان الألعاب الإلكترونية؟ (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 26 )           »          نصائح للزوجات قبل تقاعد الأزواج وبعده (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 17 )           »          خماسية النجاح بيــن الــزوجــــين (ما بعد 15 سنة) (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 19 )           »          قواعد في الحوار الأسري (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 22 )           »          وصفة حب دائمة للزوجين (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 18 )           »          ماهو واتساب بلس؟ وكيف يمكنك الاشتراك به وما هى أبرز مميزاته؟ (اخر مشاركة : ابوالوليد المسلم - عددالردود : 0 - عددالزوار : 24 )           »         

العودة   ملتقى الشفاء الإسلامي > القسم العلمي والثقافي واللغات > ملتقى الشعر والخواطر
التسجيل التعليمـــات التقويم

ملتقى الشعر والخواطر كل ما يخص الشعر والشعراء والابداع واحساس الكلمة

 
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
  #1  
قديم 03-09-2009, 05:52 AM
الصورة الرمزية أم عبد الله
أم عبد الله أم عبد الله غير متصل
مراقبة الملتقيات
 
تاريخ التسجيل: Feb 2009
مكان الإقامة: أبو ظبي
الجنس :
المشاركات: 13,882
الدولة : Egypt
افتراضي باندم يا أمي

كل لحظة ف عمرى عدت
كنت أقدر يا أمه أجيكي
وف إدية حاجه ليكي
واحضنك
وأبوس إيديكي
بس عدت مني من غير كل ده
باندم عليها



كل كلمة حب يا أمه
كنت ممكن يوم أقولها
تسعدك
بس ملحقتش اقولها بانقهر
واندم عليها

كل لقمة طعمها
كان حلو يا امه أكلتها
من غير ماجيب لك زيها
وانا كنت أقدر أسعدك لو جبتها
بس هنتى عليه يامه بافتكر
واندم عليها

كل لحظة يامه سبتك
تزعلى مني وفتك
واتنست من كتر طيبتك
بس ما ندمتش عليها
أو رجعت أوام يا أمي
أطلب الغفران عليها
كل دمعة يا أمي فرت من عنيكي
وانت بتبصي لقساوتي وعندي ليكي
واتنست من كتر طيبتك
والضنا ما يهون عليكي
بس ما ندمتش عليها باعتذر
والله آسف جاي باتندم عليها

كل يا امه ما افتكر ..
ان قلبك كان طريق للجنة باب للمرحمة
باب رضاكي يامه مفتوح من إديكي للسما
كنت عارف أيوه عارف إنما
من غفلتي
اتقفل من يوم ما غبتي عن حياتي ودنيتي
والنهاردة جاي اوصي كل واحد لسه عنده الباب موارب للنعيم
روح وبوس إيد الحبيبة
روحلها وكفاية غيبة
وابكي بالدمعة القريبة

روح يا صاحبي اتوضا من بسمة حنانها
واروى قلبك من أمانها
قلها آسف يا أمي
قلها سامحي يا امي
قلها فضفض وحكي
وارتمي في الحضن واشكي
وابتسم واضحك أو ابكي
بس روح والحق وخللى القلب
بالخير يغتسل
قبل ما الباب يتقفل
قبل ما تعدي الليالي وتنقهر
زيي عليها
روح وبوس يللا اديها
روح وبوس يللا اديها

شعر / صلاح جلال
رد مع اقتباس
 


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

🤍 قناة "وَشِفَاءٌ لِّمَا فِي الصُّدُورِ" 🤍


الاحد 20 من مارس 2011 , الساعة الان 01:21:21 صباحاً.

Powered by vBulletin V3.8.5. Copyright © 2005 - 2026, By Ali Madkour

[حجم الصفحة الأصلي: 80.19 كيلو بايت... الحجم بعد الضغط 78.48 كيلو بايت... تم توفير 1.72 كيلو بايت...بمعدل (2.14%)]