ملتقى الشفاء الإسلامي

ملتقى الشفاء الإسلامي (http://forum.ashefaa.com/index.php)
-   ملتقى القصة والعبرة (http://forum.ashefaa.com/forumdisplay.php?f=32)
-   -   قصة مؤثرة جدا ( حتعجبكوا كلكم ) (http://forum.ashefaa.com/showthread.php?t=6853)

ابو المهند 18-04-2006 11:36 PM

قصة مؤثرة جدا ( حتعجبكوا كلكم )
 
قصة مؤثرة فعلا



القصة بتقول ان فيه بنت في الثانوية العامةاسمها (عبير )
قابلت واحد وعا**** واداها رقمه المهم اخذت الرقم واتصلت بيه

اتعرفو على بعض وزادت العلاقه

قال لعبير تيجي نتقابل عند مدرستك

قالت عبير:: ازاي ؟؟؟
قال اسمعي انتي ابوك بيوصلك الصبح كل يوم بنفسه بس بعد كده بيروح الشغل بتاعه..

خلاص .. انا اعدي عليكي بعربيتي بعد هو ما يمشى

قالته:بس المديره ممكن تكلم البيت

قال :: افصلي التليفون وارتاحي
قالت::بس خايفه اتأخر
قال جربي و ح نشوف

المهم
نفذوا اللى اتفقوا غلية وراحوا بعد ما ابوها مشى كوفي شوب فخم وقعدوا يتكلموا

ولما جت الساعه واحدة راح خالد ونزل عبير ورجعت البيت وهي خايفه

.. وكلمت خالد على طول وقالت ان اهلها ما عرفوش وطمنته

وقالها خالد : ايه رأيك اقابلك بكره
قالت :لالا مش كل مره تسلم الجره

قال :المره دي جايبلك هديه



قالت :اوكي ..عدي عليا و ح اشوف الوضع

ومر خالد في الوقت نفسه وركبت عبير المهم اخذو على كده اسبوع بحاله من السبت الى الاربعاء


وتطّورت العلاقة بينهم الى مقابلات في شقة خالد الخاصة
وجيه يوم السبت

..اليوم اللي نسيت فيه عبير انها تفصل التليفون..


واتصلت المديرة بوالدة عبير وسألتها عن سبب غياب بير الاسبوع دة

وحاولت الوالدة تجمع انفاسها وتفهم الموضوع وردت بأن عبير كانت تعبانة
عشان تطلع نفسها من االاحراج دة

المهم

ام عبير دارت بيها الدنيا.. هل تقول للي معته لابو عبير ولا تمسك البنت وتسالها ؟؟..؟؟

وقررت تقول لابو عبير وقالها

ما تقوليش اى حاجة للبنت وانا هعرف بنفسى كل حاجة


ويوم الاحد وصّلهاالاب ومشى شوية

وجيه خالد وخدها وشاف الاب الصدمة الحقيقية بعينية وتتبعهم حتى صعد الى شقة خالد


وهوّ ييطلع السلم قابل خالد نفسه وهوّ نازل بس ماعرفوش بعض

المهم.
. ضرب ابو عبير جرس باب الشقة وفتحت عبيروانصدمت لما شافت ابوها ونزل فيها ضرب لحد ما جريت منهوراحت للمطبخ واخذت لسكينه عايزة بس تبعد ابوها عنها

بس غلطت وضربته في صدره بالسكينة
ووقع الاب على الارض والدم مالى هدومة واغمى علية


وجه خالد وشاف الموقف وقال لعبير بسرعه شيلي معايا للحمام وحطوه في البانيو)) وملوه ميه وحطو عليه علبتين مسحوق غسيل عشان الرغوة ماتبيّنش اللي تحتهاورجعت البنت للمدرسه وبالها مش في عقلها ..مش مصدقة


المهم

رجعت لبيتها وضربت الجرس
وكانت المفاجأه الغريبة :
ابوها فتحلها....
قامت صوتت طبعا وقالت ::ابويا مش ممكن ..مش معقول
رد أبوها وقال









[مع تــــايــد الغسيـــــــــل مافـيـش مستحيـــــــــــــــــــــل

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

http://www.7oob.net/smile/data/12/Q82_32.gif

فتاة الاسلام 19-04-2006 05:23 AM

بسم الله ...
ههههههههههههههههههههه
قصة مشوقة بداية وظريفة بالنهاية ...
بارك الله فيك وجزاك خيراا ..

العالول 20-04-2006 03:09 PM

بارك الله فيك اخى
مقلب جميل بقصه رائعه

onies design 20-04-2006 03:25 PM

القصة جميلة ..طريفة ولكن بها من الحكم ما يوجع ويعبر عن واقع مرير .....مشكورين

قطرات الندى 21-04-2006 07:32 PM

السلام عليكم و لرحمة الله و بركاته....
قصة وقعتلى فلبى بالاول بس الله يسامحك على هذة المزحة..............:):)":)

ابو المهند 22-04-2006 10:17 PM

مشكــــــــــــــــــــــــــ ( فتاة الاسلام _ العالول _ انيس ادريس _ قطرات الندى ) ــــــــــــــــــــــــــــــــورين على مداخلاتكم وجعلها في ميزان حسناتكم

نورا* 22-04-2006 10:29 PM

بسم الله
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

والله وقف قلبي بس النهايه طلعت حلوووووووووووة هههههههههههه

يسلمووووووووووووووو اخي الكريم على المشاركة الطيبة

ابو المهند 23-04-2006 06:02 PM

مشكورة يا ( نورا ) على مشاركتك لي وجعلها في ميزان حسناتك

وســـــــــام* 23-04-2006 06:16 PM

ههههههههههههههههههههههههههههههههه
برضو موضوع تايد للغسيل ما فيش مستحيل
ههههههههه
اصل انا واحدة من اصدقائى قالت لى نفس التايد بتاع حضرتك بس على شكل حلم مخيف اللى يسمعه ينهار
ولكن فى النهاية نفس نهاية قصتك
ما تايد الغسيل مافيش متسحيل
هههههههههه مشكور اخى ابو الامين

سها 23-04-2006 06:25 PM

بسم الله الرحمان الرحيم
هههههههههههههههههههههه مشكورأخي على القصة المرعبة هههههه
الله يعطيك العافية


الساعة الآن : 08:23 PM

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd By AliMadkour


[حجم الصفحة الأصلي: 15.98 كيلو بايت... الحجم بعد الضغط 15.53 كيلو بايت... تم توفير 0.45 كيلو بايت...بمعدل (2.82%)]